Pasangan OKU Dapat Perhatian


KUANTAN – Sepasang suami isteri di Kampung Belukar di sini bersyukur apabila kesempitan hidup dialami mendapat perhatian daripada Jabatan Hal Ehwal Khas (Jasa).

Ainuazizi Sidek, 37 dan isteri Suhaila Mohd Sharif, 37 yang juga orang kurang upaya (OKU) mahu teruskan hidup seperti orang lain.

“Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Jasa dan wakil rakyat di sini yang mengambil perhatian atas kesusahan dialami selama ini.

“Walaupun hidup dalam rumah yang usang, dengan empat anak, saya mahu yang terbaik untuk keluarga saya,” katanya yang bekerja sebagai pengawal keselamatan.

Anuazizi berkata, dengan bantuan diperolehi keluarganya, ia banyak membantu memberikan sesuap nasi kepada isteri dan anak-anaknya.

Sementara itu, Pengarah Jasa, Yusuf Jamaludin berkata, peruntukan RM2,000 disalurkan kepada keluarga ini untuk membaiki lantai,dinding dan atap bocor.

Menurutnya, ia merupakan program Jasa Prihatin bermotokan Sentuhan Mengubah Kehidupan untuk membantu golongan yang memerlukan.

“Di kawasan Dun (Dewan Undangan Negeri) Inderapura terdapat lima rumah dikenal pasti untuk menerima bantuan daripada pihak kami.

“Peruntukan RM50,000 hingga RM100,000 akan disalurkan untuk membantu golongan miskin tegar ini yang berjumlah 50 orang di seluruh negeri Pahang.

“Justeru itu, saya berharap dengan bantuan diberikan, ia dapat memberikan kehidupan baru kepada mereka untuk hidup lebih selesa di rumah masing-masing,” katanya.

Bagi Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Inderapura, Datuk Shafik Fauzan Sharif berkata, dia turut mengucapkan terima kasih kepada Jasa dengan usaha dilaksanakan dapat meningkatkan taraf hidup penduduk di kawasannya ini.

Menurutnya, ini menunjukkan bahawa kerajaan prihatin dengan nasib penduduk yang miskin tegar ini untuk menerima bantuan sewajarnya.

“Oleh itu, saya harap keluarga ini dapat hidup selesa di rumah yang berwajah baru, walaupun keadaan kesihatan suami isteri tidak seperti kita, mereka juga layak untuk hidup bahagia,” katanya.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...